jtemplate.ru - free extensions for joomla
data: 2017.05.29
strefa gospodarki wydanie najnowsze
data: data: 2017.03.27
strefa gospodarki
data: 2017.03.27
strefa gospodarki
ARCHIWUM

Zmieniamy się na lepsze - Kaliskie Linie Autobusowe Sp. z o.o.

kla logo

Z MARIUSZEM WDOWCZYKIEM, Prezesem Zarządu Kaliskich Linii Autobusowych Sp. z o.o., rozmawia Bogdan Leszczorz

 

– Kaliskie Linie Autobusowe po raz pierwszy w historii znalazły się w pierwszej dziesiątce Ogólnopolskiego Rankingu Najlepszych Przedsiębiorstw Komunikacji Miejskiej. Jak Pan ocenia ten sukces?
– Jest to dla mnie olbrzymi powód do dumy. Zaszczyt tym większy, że funkcję prezesa pełnię dopiero od kilkunastu miesięcy.


– Jaka jest zatem recepta, by po tak krótkim czasie osiągnąć taki wynik?
– Na sukces ten składa się wiele czynników, spośród których najważniejszymi są zaangażowanie i praca wspaniałej grupy ludzi. Nie sposób wymienić ich wszystkich, niemniej wypada zacząć od władz Miasta Kalisza oraz Rady Nadzorczej Spółki. Te osoby zaufały przedstawionej przeze mnie koncepcji funkcjonowania Spółek i podjęły decyzję o wyborze mojej osoby na funkcję prezesa KLA i KPT. Dzisiejszego zaszczytu nigdy byśmy jednak nie dostąpili, gdyby nie trud i wsparcie wspaniałej załogi, która swoją codzienną ciężką pracą stara się zapewnić naszym pasażerom sprawną i przyjazną komunikację. To oni są cichymi, ale najprawdziwszymi autorami tego sukcesu.

klaFot. calisia.pl– Istotnym elementem każdego rankingu są kryteria ekonomiczne, w tym m.in. wskaźniki rentowności ...
– Uważam, że w tym zakresie udało nam się bardzo wiele zrobić. Za nami czas ciężkiej i mało efektownej pracy. Przeorganizowaliśmy model funkcjonowania naszych spółek, wprowadziliśmy rygorystyczną dyscyplinę oszczędnościową we wszystkich obszarach ich funkcjonowania. W ten sposób wygenerowaliśmy oszczędności w zakresie zużycia paliwa i elementów eksploatacyjnych. Przeanalizowaliśmy umowy dotyczące zleceń zewnętrznych, takich jak obsługa prawna, usług telekomunikacyjnych czy ubezpieczeń. W wielu przypadkach przenegocjowaliśmy wiążące nas umowy, albo zrezygnowaliśmy z usług, które uznaliśmy za zbędne lub możliwe do zrealizowania własnym zasobem kadrowym. I to się udało. Porównując koszty Spółek w analogicznym okresie jednego roku i zestawiając to z wynikami z lat poprzednich wyliczyliśmy, że w samym tylko KLA udało się je obniżyć o blisko 10%, co przełożyło się na kwotę ponad 2 mln złotych. Generalnie natomiast w zarządzanej przeze mnie grupie spółek (KLA, KPT, PKS), w ciągu tego roku łączne koszty spadły o ponad 6 mln złotych.


– Jak z tej perspektywy widzi Pan przyszłość funkcjonowania kaliskiej komunikacji?
– Na tak wypracowanym fundamencie należy postawić na inwestycje i rozwój spółek, które przełożą się na jakość świadczonych usług i zadowolenie pasażerów. Mówię tu w szczególności o inwestycjach w nowy tabor, który aktualnie jest naszą największą bolączką. Wierzę, że dzięki władzom Kalisza i z wykorzystaniem środków własnych miasta i spółki oraz funduszy zewnętrznych, w ciągu najbliższych dwóch lat KLA wzbogaci się o co najmniej 20 nowoczesnych, ekologicznych autobusów. Zapewnią one wyższy komfort podróżowania, na który Kaliszanie zasługują. Dopiero wówczas nasz dzisiejszy sukces będzie pełny.

Polecamy:

KonsumenckiLiderreklama2015c

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej.