jtemplate.ru - free extensions for joomla
data: 2017.05.29
strefa gospodarki wydanie najnowsze
data: data: 2017.03.27
strefa gospodarki
data: 2017.03.27
strefa gospodarki
ARCHIWUM

Od kleju do … „Pchełki” - Pchełka produkty na medal

pchelka logo

Laboratorium Organiczne w Jaworznie istnieje na rynku od 1985 roku, w którym to jako jedna z pierwszych firm rozpoczęła produkcję szeroko znanego, szybkowiążącego kleju Cyjanopan. Wraz ze swoim rozwojem firma uruchomiła również produkcję aerozolowych środków owadobójczych oraz artykułów z branży zoologicznej, które są obecnie najważniejszymi produktami sprzedażowymi zakładu.

 

Na owady i szkodniki
Produkcja Cyjanopanu była początkiem ponad już trzydziestoletniej historii firmy. Klej ten na owe czasy stanowił bowiem prawdziwy przełom technologiczny pchelka 01w dziedzinie sposobów pozwalających na szybkie i pewne łączenie ze sobą wielu materiałów. – Do dzisiaj jest on jednym z najważniejszych produktów sprzedażowych firmy, choć obecnie kładziemy większy nacisk na produkowane spreje owadobójcze, które pozwalają w szybki i wygodny sposób pozbyć się owadów i szkodników – wyjaśnia Bogdan Kuśmierczyk, Dyrektor ds. Produkcji w Laboratorium Organicznym Sp. z o.o. w Jaworznie -– Wytwarzane cały czas i ciągle udoskonalane aerozole ze znakiem „LAB", są sprawdzonym i skutecznym sposobem na likwidację i odstraszanie tych owadów, których obecność jest w naszym otoczeniu niepożądana. W linii tych produktów znaleźć można również żel do stosowania na skórę przeciwko komarom, saszetki zapachowe do szaf, które odstraszają mole czy lepy na muchy.


Dla psów i kotów
Kolejną grupę produktów o bardzo dużym znaczeniu strategicznym dlapchelka 02 rozwoju firmy, stanowią artykuły z branży zoologicznej. Są one przeznaczone szczególnie dla psów i kotów. Znajdują się wśród nich zarówno preparaty do ochrony (likwidujące pchły i kleszcze), jak i do pielęgnacji (szampony i kondycjonery sierści o zróżnicowanych właściwościach) oraz preparaty wspomagające profilaktykę przeciw ektopasożytom. Olbrzymim zainteresowaniem cieszą się obroże dla zwierząt przeciwko pasożytom z linii „Pchełka". Obroże te są produkowane wg unikalnej technologii polegającej na naniesieniu na taśmę elastycznego i odpornego na działanie wody polimeru, z którego powoli uwalniają się aktywne substancje. Takie rozwiązanie pozwala stosować taśmy o różnych wzorach i kolorach, w zależności od potrzeb klientów, a dzięki wodoodporności polimeru obroże po zużyciu nie stanowią zagrożenia dla środowiska. O powodzeniu obróż jako środka przeciw ektopasożytom decyduje również łatwość ich stosowania – wystarczy założyć i zapiąć klamerkę. Obroże są produkowane w kilku rozmiarach, w każdym jest możliwość dokładnego dopasowania do obwodu szyi psa lub kota, co zabezpiecza obrożę przed zsunięciem się, a pupilowi zapewnia komfort i wygodę.


Błyszczące futerko lub ... modne ubranko
Wśród produktów firmy, oprócz nagrodzonych złotym godłem obróż przeciwko ektopasożytom z serii „Pchełka", znaleźć można również artykuły do pielęgnacji sierści. Są to między innymi pchelka 03kondycjonery sierści, szampony w liniach budżetowych („Pchełka") i luksusowych („LuxLine", „Pro"), dedykowane dla zwierząt o wrażliwej sierści, jasnym bądź ciemnym umaszczeniu, a nawet konkretnej długości włosia. Aby zaspokoić wszystkie potrzeby klientów powstała również seria „Bio", odpowiednia dla zwierząt o delikatnej skórze i sierści oraz dla właścicieli, dla których liczy się ochrona środowiska naturalnego. Wiele z tych produktów to wygodne w użyciu mieszanki tzw. 2 w 1, czyli szampon wraz z odżywką. Dla zwierząt wystawowych dedykowane są ponadto środki pielęgnujące i nabłyszczające, takie jak „Pchełka Połysk", czy krople na bazie olejków. Cechą wspólną całej linii produktów do pielęgnacji, jest użycie komponentów wyłącznie wysokiej jakości i od sprawdzonych dostawców. W ofercie firmy klienci znajdą wszystko, czego im potrzeba dla pupila. Oprócz środków ochrony czy pielęgnacyjnych są również bluzy i kurteczki na chłodne dni ozdobione wzorami, aplikacjami z metalowych kółeczek czy futrzanymi pomponikami. Czworonóg będzie nie tyko zabezpieczony przed zimnem i jesienną słotą, ale również widoczny i modnie ubrany. Wszystko to zapewnia duże zróżnicowanie kolorów i materiałów oraz możliwość dobrania ubranka spośród kilku rozmiarów. W asortymencie znaleźć można również specjalistyczne ubranka przeznaczone dla zwierząt w trakcie rekonwalescencji po przebytych zabiegach weterynaryjnych.


Katarzyna Głowacz

Z DAGMARĄ PLUTA-OBARSKĄ, Prezes Zarządu Laboratorium Organicznego LAB
Sp. z o.o. w Jaworznie, rozmawia Katarzyna Głowacz


– Skąd pomysł na tak szeroki wachlarz produktów – od kleju po ubranka dla zwierząt?
– Asortyment naszych produktów, choć wydaje się być tak różny, w większości ma wspólny mianownik, któremu na imię chemia. Nie ta wielka, na miarę ogromnych instalacji, a raczej ta, z którą spotykamy się na co dzień, taka „chemia domowa". Miasto, które jest siedzibą naszej firmy, ma duże tradycje, jeśli chodzi o przemysł chemiczny, stąd nietrudno było o takie zainteresowania i pomysły w głowach ludzi, którzy przed laty chcieli zacząć realizować swoje pasje i zacząć robić coś na własny rachunek. Pierwszym produktem był klej Cyjanopan. Należpchelka 07y pamiętać, że takie szybkowiążące kleje cyjanoakrylowe, które dzisiaj można kupić w większości sklepów, w połowie lat osiemdziesiątych były w kraju zupełnie nieznane. Wprowadzenie ich na rynek świetnie trafiło w zapotrzebowania klientów, zapewniło pierwszy sukces, pomogło w dalszym rozwoju i do dzisiaj produkt ten jest ważną pozycją w naszej ofercie. Ale żeby nie był jedyną, należało w porę pomyśleć o kolejnych produktach. Tym razem padło na chemiczne, aerozolowe preparaty z grupy insektobójczych, które pomagają chronić ludzi i domy przed tymi owadami, których obecność w naszym otpchelka 04oczeniu jest raczej niepożądana. Stale zwiększany asortyment tych wyrobów okazał się doskonałą bronią na muchy, osy, karaluchy, mole, komary, mrówki ... i z czasem okazało się, że mógłby zostać rozszerzony o coś na pchły i kleszcze. I tak, w drodze ewolucji, powstały pierwsze produkty z branży zoologicznej – szampony i obroże przeciw pchłom i kleszczom. Pomysł chwycił, ta grupa wyrobów mocno się rozwinęła, również w kierunku środków kosmetycznych, ochronnych, pielęgnacyjnych czy upiększających. A ubranka? Tak, to już nie chemia. Ale musimy pamiętać, że jak już zapewnimy naszemu pupilowi ochronę przed insektami, właściwą pielęgnację sierści, dobry nastrój, to dobrze by było, żeby nie zmarzł w zimnej porze roku. Tak więc pomysł na szycie ubranek stał się logicznym uzupełnieniem oferty.


– Czy w najbliższym czasie zamierzacie Państwo jeszcze bardziej rozszerzyć swoją ofertę produktową?
– Jak już zostało wyżej powiedziane, nasza oferta cały czas ulega poszerzeniu. Zwiększa się liczba linii produktowych, asortyment poszczególnych grup. Staramy się być na bieżąco wobec zapotrzebowań klientów, obserwujemy poczynania innych producentów, staramy się nie zostawać w tyle. Tego zresztą wymaga rynek. Mamy pomysły i choć nie jesteśmy przesądni, wolelibyśmy nie zdradzać przedwcześnie szczegółów.


– Poza bieżącą działalnością, Spółka angażuje się również w życie lokalnej społeczności. W jakich akcjach bierzecie udział?
– Mając swoją siedzibę od lat w jednym miejscu, obserwujemy lokalne inicjatywy i staramy się je wspierać w miarę możliwości. Bierzemy udział w akcjach sportowych na rzecz młodzieży, sponsorujemy turnieje piłki nożnej znane jako Memoriał Pamięci zmarłego przed kilku laty Prezesa naszej firmy, służymy też wsparciem dla placówek pedagogicznych w naszym bliskim otoczeniu.

Polecamy:

KonsumenckiLiderreklama2015c

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej.